Post Image

Social media zgodnie ze swoją definicją, są rozwiązaniami technologicznymi/platformami, które wykorzystuje się do tworzenia interaktywnego dialogu (umożliwiają użytkownikom szybką komunikację, wymianę informacji, tworzenie oraz przekazywanie publikowanych w nich treści).

Platformy te, jak na przykład Facebook, Instagram, LinkedIn, wykorzystywane są do żywej komunikacji z odbiorcą (firma, twórca/influencer – użytkownik, odbiorca, klient). Niestety w wielu przypadkach na tym kończy się łańcuch, a nie powinien. Social media powinny być jedynie łącznikiem do docelowej strony internetowej, adresu mailowego, telefonu (i tam w większości przypadków przekierowywać odbiorcę/klienta, uczyć docelowego kontaktu) i metodą na informowanie klienta i przekazywanie treści w czasie rzeczywistym (na przykład relacja z aktualnie wykonywanego zlecenia, wprowadzenie nowej usługi etc.).

Dokładne informacje powinny jednak znaleźć się najlepiej na stronie internetowej. Dlaczego?

Wśród naszych klientów (którzy często po podanym dalej przykładzie stają się nimi właśnie) obserwujemy bardzo negatywne nawyki, kiedy to cały biznes polega wyłącznie na profilu w social media (tu można dowolnie wstawić instagrama, facebooka lub inną platformę). Problem zaczyna się w momencie kiedy dana osoba traci dostęp do swojego konta z wielu różnych powodów:

  • Atak hackerski
  • Blokada konta na platformie (słuszna / przypadkowa)
  • Utrata dostępu do konta z własnej winy (zapomnienie hasła, brak dostępu do kodów do dwuskładnikowego logowania, wylogowanie i problem z zalogowaniem wynikający z utraty dostępu do przypisanego maila i/lub telefonu).
  • Utrata dostępu do konta z powodu kradzieży urządzeń z zalogowanym kontem i brak możliwości ponownego zalogowania się (często połączona z powyższym punktem).
  • Inne

Następnie sytuacja powoduje wiele problemów – od utraty kontaktu przez klientów (bo nie są „nauczeni” innej metody kontaktu, pomyśleli o prawdopodobnym zamknięciu działalności skoro nie mogą znaleźć profilu danego biznesu), po komplikacje finansowe przedsiębiorcy (który ma problem z płynnością finansów przez brak napływania zleceń).

Samych skutków może być dużo więcej, szczególnie w biznesie opartym na podejściu „wszystko na jedną kartę”. Zebranie na nowo fanów i dotarcie do starych (wszystkich/odpowiedniej ilości) może być też bardzo problematyczne lub niemożliwe. Często przy takim skrajnym podejściu przez prowadzącego/ą firmę, powoduje upadek tej działalności (dana osoba nie jest w stanie nadrobić straty wystarczająco szybko by utrzymać jej płynność finansową).

Z tych powodów zawsze zalecamy i praktykujemy (prowadząc kompleksowo profile klientów w social media) budowanie relacji z klientami/odbiorcami tak, by byli przekierowywani na stronę internetową/sklep internetowy (jeśli ich nie ma – oferujemy realizację strony/sklepu) lub mieli zawsze też dostęp inną metodą kontaktu.

Następne
Google Authenticator – czyli jak zabezpieczyć swojego maila (i nie tylko)